Zarządzanie ludźmi w kryzysie – aspekt ludzki w zarzadzaniu ciągłością działania

1 dzień

Grupa docelowa

Zapisz się na szkolenie

* - Pola wymagane

Administratorem danych jest Mobilesec Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie przy ul. Żurawiej 43 lok. 202. Dane zawarte w formularzu przetwarzane będą w celach związanych z przeprowadzeniem warsztatów oraz szkoleń, a także w celach przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (pod warunkiem wyrażenia zgody). Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celów

Podstawowe informacje

Intensywne szkolenie ukazujące sprawdzone sposoby przygotowania organizacji do efektywnego zarządzania ludźmi w sytuacji kryzysowej. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z „miękkimi” umiejętnościami dotyczącymi postępowania ludźmi w sytuacji kryzysowej.

Agenda

  • Wprowadzenie- definicje, przyczyny oraz symptomy kryzysu w organizacji
  • Zagadnienia z „aspektem ludzkim” w obszarze BCM; dokument PD 2111:2010
  • Najlepsze praktyki w zakresie rozwiązań organizacji niezbędnych do sprawnego zarządzani ludźmi w sytuacji kryzysowej
  • Decyzje i działania w trakcie wdrożenia Planu Ciągłości Działania, w ramach zarządzania incydentami i sytuacjami kryzysowymi oraz po uruchomieniu procedur PCD
  • Cele pracy
  • Kontakt grupowy- ćwiczenia integracyjne
  • Techniki aktywnego rozumienia
  • Stany emocjonalne, korzystne nastawienia
  • Psychoedukacja- stres, jego powody i cechy, stresory, test autodiagnostyczny
  • Psychologiczne następstwa katastrofy
  • Rodzaje kryzysów, reakcja kryzysowa, czynniki wzmacniające rodzaj i siłę reakcji
  • Psychologiczne i fizjologiczne reakcje na sytuacje stresowe
  • Syndrom stresu pourazowego- ćwiczenia, studium przypadku
  • Postępowanie z ofiarami katastrofy
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem
  • Ułatwienia i przeszkody w dojściu do równowagi psychicznej
  • Strategie radzenia sobie ze stresem
  • Ćwiczenia- rozpoznawanie czynników ułatwiających radzenie sobie ze stresem, przeformułowanie własnych „osłabiaczy”
  • Pomoc emocjonalna służbom interwencyjnym
  • Niebezpieczeństwa grożące osobom pomagającym
  • Pomoc służbom ratowniczym
  • Zespół debriefingowy
  • Komunikacja w sytuacjach trudnych
  • Rozmowy z rodziną ofiary- ćwiczenia interaktywne
  • Publiczne wystąpienia
  • Interwencja kryzysowa- praktyka

Trenerzy

Marcin Marczewski

Sławomir Pijanowski